Waar te beginnen? Ons koor heeft er een rijke geschiedenis op zitten.

Singeleke startte met een kinderkerkkoor in 1992. De naam Singeleke komt van het oud-Nederlands voor “Zing een Liedeke” en verwijst natuurlijk ook met een knipoog naar onze mooie gemeente Eke.

Al snel groeide de noodzaak om naast zang ook een meer onderlegde technische basis te geven, en zo ontstond het Jeugdmuziekatelier Singeleke. Daar konden de koorleden en niet-koorleden hun muziekkennis uitbreiden door notenleerles te volgen en een instrument te leren.

In 2012 hield het koor er even mee op maar lang duurde dit niet. In 2013 werd het terug opgericht onder leiding van Tine Vermeulen die hulp kreeg van zes zeer gemotiveerde koorleden.

Al snel groeiden die zes uit tot een grote groep enthousiaste zangers en zangeressen die wekelijks samenkomen om hun gemeenschappelijke passie te beoefenen.